Vanliga frågor

Inlämning

Hur går inlämningen till? 

Inlämning sker under butikens öppettider och du behöver lämna namn, telefonnummer och mailadress för att öppna upp ett försäljningskonto hos oss. När varorna blivit värderade så kontaktas du och ifall några varor inte kommer hängas ut i butiken får du möjlighet att hämta upp kläderna igen. 

Kan jag ångra något jag har lämnat in?

Försäljningsperioden sträcker sig över 60 dagar och under den tiden går det inte att ångra sin inlämning. Om varan inte är såld efter den perioden erbjuds du att hämta igen varan.

Vad kan jag lämna in?

PLOT AB tar endast emot hela och rena varor i gott skick.
Vi tar emot: dam och herrkläder, väskor, skor, huvudbonader, smycken och övriga accessoarer.
Vi tar inte emot: Badkläder, underkläder, träningskläder, äkta päls, märkeskopior, ultra fast fashion(Shein, Temu) eller barnkläder. 

 

Försäljning/kommission

Hur mycket får jag i kommission för sålda varor?

40% av försäljningsvärdet går till dig som lämnat in varan.

Vad händer med mina inlämnade varor efter försäljningsperiodens slut?

Efter försäljningsperiodens 60 dagar är slut blir du kontaktad av oss och har då möjlighet att hämta tillbaka dina inlämnade varor. Om varorna inte hämtats ut inom 7 dagar så går äganderätten över till PLOT AB.

Hur vet jag om mina varor är sålda?

Du kan följa försäljningen av dina varor vid ditt konto på plot.serculate.io. Där ser du vilka varor som blivit sålda och vilka som är kvar. 

Kan ni sänka priset på mina varor utan att kontakta mig? 

PLOT AB har rätt att sänka priset på dina varor med 20% om varan har varit i butiken mer än 30 dagar.

Hur kan jag använda mina kommission?

Kommissionen från försäljning kan begäras ut till ditt konto när du vill via hemsidan. Utbetalning tar mellan 2-7 dagar.

Hur länge är mina pengar innestående?

Dina pengar är innestående i 12 månader och tillfaller därefter PLOT AB.

 

Bytesrätt och övrigt

Lägger ni undan plagg/varor man har sett på Instagram?

Nej, alla varor i butiken säljs enligt principen "först till kvarn". Eventuellt kan varor skickas mot en fraktavgift.

Har jag öppet köp/bytesrätt på varor jag har köpt hos er i fysisk butik?

PLOT AB erbjuder inte öppet köp eller bytesrätt. Men du får givetvis lämna in varan för försäljning igen. 

Redan Kund? Logga in här